Schapen, schapen, schapen, Bali, en nog eens... - Reisverslag uit Moulamein, Australië van Kira Markvoort - WaarBenJij.nu Schapen, schapen, schapen, Bali, en nog eens... - Reisverslag uit Moulamein, Australië van Kira Markvoort - WaarBenJij.nu

Schapen, schapen, schapen, Bali, en nog eens...

Blijf op de hoogte en volg Kira

11 Juli 2017 | Australië, Moulamein

Dag lieve vriendjes en vriendinnetjes,

Jeetje wat gaat de tijd toch snel. Over 3 weken ben ik alweer aan het einde gekomen van mijn 3 maanden wonen en werken op de KeriKeri farm.
Ik heb natuurlijk weer van alles meegemaakt.

Na 10 dagen gewerkt te hebben op Keri Keri gaat de familie 3 weken op vakantie. De eerste 2 weken wordt ik ondergebracht bij een familie dichtbij de Grampians in Victoria. Ik ben hier nanny voor een 5 jaar oude tweeling. Hier kwam ik er achter dat ik tot nu toe erg geluk had gehad met de kinderen voor wie ik gezorgd heb. Wat een duiveltjes, die 2. Begon er toch erg op te lijken dat ik weer terug was op het Bernadette Bos...
Na 2 erg lange weken, een dagtripje naar de Grampians National Park met een duitse Au pair, ben ik terug gegaan naar Sydney voor een weekje.
Heerlijk om iedereen weer te zien, feestjes te vierenm, een weekendje naar de Central Coast en niet te vergeten te knuffelen met Callum en Jack. Na een week is het dan weer tijd om terug te gaan naar Keri Keri. Het valt niet mee om hier te komen, en ben dan ook een hele dag aan het reizen, trein, bus, nog een bus en een auto rit van bijna 2 uur.

Terug op de farm zijn mijn dagen lang en koud.
Ik begin sochtends om 8 uur, maak ontbijt voor Dan, kleed hem aan en dan beginnen onze taken.
De kippen los laten en de chook bucket legen. De 3 kelpies (honden) hun ochtend ronde laten rennen en de kennels schoon maken.
Flessen met melk opwarmen en de 2 pet lambs voeren.
Wasje draaien en dan is het tijd voor morning tea. Na morning tea spelen Dan en ik een tijdje en gaan we de was ophangen.
Lunchen en dan gaat Dan naar bed voor een uur/1,5 uur.
Na zijn middagslaapje gaan we wandelen met de honden. Na bijna 3 maanden heb ik nog steeds niet alles gezien van het erf, wat ook niet kan met 60.000 hectare grond.
Na het wandelen met de honden halen we de was binnen, sluiten we de kippen weer op en voeren we de honden.
Dan is het tijd voor avond eten en bedtijd voor Dan.
Dit is hoe een normale dag er uit ziet.
Maar natuurlijk, aangezien ik op een boerderij woon, is geen enkele dag het zelfde.
Schapen die ontsnappen en bij de buren op gehaald moeten worden, paarden die binnen gehaald moeten worden, koeien die we na 4 uur rond rijden eindelijk gevonden hebben, geen regen dus geen water voor de schapen en koeien. Grote vrachtwagens die water komen brengen.
Powerblack outs, ja dit betekend geen stroom. Geen warm water. Geen verwarming. Geen licht. Geen oven of gasvoornhuis (ja dat werkt hier op stroom). Geen wifi. Een telefoon die bijna leeg is.
En ja, als electriciteits bedrijf, ga maar is zoeken waar de black out vandaan komt in een gigantisch gebied met alleen maar boerderijen en national parks. We hebben dan ook van 5 uur sochtends tot 10 uur savonds zonder stroom gezeten. Wat een drama, maar gelukkig konden we er allemaal nog wel om lachen.

Afgelopen week ben ik naar Bali geweest, om Shelly's 50ste verjaardag te vieren. Wat een geweldige week! heerlijk weer, 3 nannies, heel veel uit eten, heel veel cocktails, tempels, monkey forest, olifanten ritjes, scooter ritjes, onderhandelen, massages, surfles, een buiten douche, en je eigen waterval in je zwembad.

En dan komt mijn visum toch echt bijna tot een eind. Nog 3 weken op de boerderij, 2 weekjes in Sydney, 6 dagen Bali (ja mensen ik ga opnieuw naar Bali), en dan kom ik naar huis.
Echter ben ik tot het besluit gekomen dat ik nog niet klaar ben met Australië. Ik kom naar huis voor ongeveer 3 weken en ga dan weer terug naar Sydney voor opniew een jaar. Ik heb mijn oude baan terug bij de Casey family, en ga aan het eind van de Australische zomer weer reizen. Waar weet ik nog niet precies. Ik zit nog te twijfelen tussen de Australische westkust en Nieuw Zeeland, wie weet ga ik wel beide doen. Hoe dan ook, ik ga opnieuw een jaar vol ervaringen en avonturen beleven!

Tot snel lieve vriendjes en vriendinnetjes!
xoxo.

• 15 Juli 2017 - 15:55

Alie Bloemberg :

Wow kira, leuk om het allemaal te lezen. Je maakt wat mee zeg en het is niet altijd rozengeur en maneschijn. Wel lekker afwisselend. Geweldig dat je nog een keer gaat. Opnieuw een hele belevenis. Maar goed; nu nog even genieten van wat er nog komen gaat, daarna familie en vrienden nog weer even zien en dan weer gaan met die banaan. Groeten, Alie