First week! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kira Markvoort - WaarBenJij.nu First week! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kira Markvoort - WaarBenJij.nu

First week!

Blijf op de hoogte en volg Kira

04 September 2016 | Australië, Sydney

Maandag :
Vandaag was de eerste dag van de startersweek. We verzamelen in de lobby van het hostel en hier kom ik er achter dat er nog veel meer mensen in de groep zitten als alleen de mensen die in de app op facebook zaten. Als de tourleaders een rondje doen om te checken of iedereen er is kom ik er achter dat er nog veel meer Nederlanders zijn. En zo komt het dat ik Eva en Cecile tegen kom.
Erg grappig om te zien dat alle nationaliteiten in het buitenland naar elkaar toe trekken. Vandaag hebben we een Walking tour door Sydney, maar omdat ik zondag al in m'n eentje op pad ben geweest heb ik het meeste al wel gezien. We lopen langs het Sydney Opera house en de Sydney Harbour bridge.
Onderweg worden alle goedkope winkels, supermarkten en restaurants aangewezen. We lopen door de Botanical Gardens en stoppen onderweg om met z'n allen ergens te lunchen. De terugweg moeten we zelf zien te vinden. Bij het Opera house worden we achter gelaten en Eva, Cecile en ik besluiten om via het winkel gedeelte van Sydney terug te lopen. En ik maar denken dat mijn gevoel voor navigatie redelijk goed was. Niet dus, wij opzoek naar een winkelcentrum, komen we er na een dik half uur lopen achter dat we een rondje hebben gelopen. Sorry Eva en Cecile. Uiteindelijk komen we terug in het hostel, frissen we ons even wat op en gaan we naar Sidebar voor gratis pizza. Natuurlijk komen hier ook weer de nodige drankjes bij kijken. We liggen redelijk optijd in bed want morgen hebben we de Sydney Harbour tour.
Dinsdag :
Vanochtend om 9 uur verzamelen in de lobby van het hostel om met een boot door de haven van Sydney te varen. De groep word in 2 opgedeeld en we lopen naar Darling Harbour waar de boot vertrekt. Het is redelijk fris, zo'n 18 graden en iedereen zit dan ook met dikke truien aan op de boot. Om 10 uur sochtends worden de eerste biertjes en flessen wodka geopend. (ja volgens mij is onze groep redelijk alcholistisch, en voor diegene die dat nog niet waren worden dat hier in Australie wel.
We varen onder de Sydney Harbour Bridge door en langs het Opera House. Vanaf het water heb je een veel mooier uitzicht. Het zonnetje komt door en langzaam kunnen de dikke truien uit. Na een uurtje gevaren te hebben legt de "skipper" de boot aan in een baaitje die zo op een ansichtkaart had kunnen staan. Wanneer de skipper vraagt wie er wil zwemmen kijkt iedereen hem aan alsof ie gek is.
Maar na een half uur ligt bijna iedereen in het water. Omdat het in Australie relatief kort winter is blijft de temperatuur van het water op zo'n 18/19 graden waardoor het water soms warmer is dan de buiten temperatuur. Eva, Cecile en ik besluiten om ook maar is gek te doen en klimmen op het dak van de boot waar iedereen vanaf springt. Woeps, best hoog. Maar hey, je bent maar 1 keer in Australie lets do it. We springen met z'n 3en het water in en krijgen bijna een hartstilstand van de kou.
Later spring ik nog een aantal keer met de canadese meisjes het water in en hierna is het tijd voor een bbq lunch. 1 van de Engelse jongens is naar het strand gezwommen en wanneer hij terugkomt blijkt ie onderkoeld te zijn. Iedereen trekt dikke truien en jassen uit en donneert deze zodat hij een beetje kan opwarmen. Onder tussen is er nog een andere engelse jongens aan het kotsen en spoelt dit weg met een biertje. Goed bezig!
Na 1,5 uur varen we weer terug naar Darling Harbour en lopen we naar de bank om onze bankpas op te halen. Ook krijgen we onze Australische simkaart. Voor diegene die mijn Australische nummer nog niet hebben, mocht je deze willen die me dan even een berichtje op fb.
Ik loop terug naar het hostel en ga pizza eten met Sarah en Salena (Canada). Pizza is zo'n beetje het enige eten wat betaalbaar is op zelf koken na. Vanavond ga ik optijd naar bed want morgen gaan we naar Basecamp!
Woensdag Basecamp :
Vanochtend verzamelen we met als onze spullen in de lobby van het hostel om uit te checken. We moeten onze grote backpacks en trollies in de opslag van Ultimate OZ stallen en mogen alleen een " overnight bag" mee nemen. Nadat we onze spullen hebben gestalt krijgen we een work & travel talk waar ons van alles word verteld over werken en reizen. Hier besluiten Eva, Cecile en ik surfcamp te boeken. Wat dus betekend dat ik van aankomende maandag tot vrijdag op Surfcamp ben en als het goed is kan ik aan het eind van de week surfen!
Na de work & travel talk lopen we met onze spullen naar het busstation en stappen we op de bus richting Port Stephens waar basecamp is. Ook hier worden gelijk de flessen bier en wodka geopend. De busrit duurt 3 uur en Eva en ik doen lekker een dutje. In Port Stephens aangekomen regent het, echt top! We mogen kiezen waar we willen slapen. Cecile, Eva en ik besluiten in het slaapgedeelte te slapen ipv het party gedeelte.
We slapen in een soort bungalowtjes met stapel bedden. En ja ik heb weer de pech dat ik boven in moet. Na onze spullen op de kamer neer gelegd te hebben gaan we eten, en je raad het al, pizza it is! Na het eten worden de mensen die drank hebben besteld gevraagd naar het busje te komen om deze op te halen. Eva en ik hebben besloten samen een fles wodka te delen. Die avond word er gelijk goed gedronken en worden er drankspelletjes gespeeld. Ik zal de verdere details achterwege laten. Kort samengevat zijn Eva en ik met 2 jongens uit onze groep op het strand geindigd en om 2 uur naar bed gegaan.
Wat betekende dat we nog 3 uur slaap hadden want we werden om 5 uur gewekt om de zonsopkomst op het strand te bekijken. Als we gewekt worden kijken Eva en ik elkaar aan met het idee : nope, wij blijven liggen. Maar ach, je bent maar 1 keer op basecamp dus waarom ook niet. En zo komt het dat we met de hele groep om 5:30 am op het strand naar de zonsopkomst staan te kijken. Wat trouwens erg de moeite waard was!
Donderdag basecamp :
Na de zonsopkomst gaan we ontbijten en hierna worden we in leger trucks naar de zandduinen gebracht. Het ritje er naar toe is alleen al leuk. Ik zit met Cecile, Eva en Hailey (tourleader) achter in een oude brandweer bus die omgebouwd is om door de duinen te rijden.
Het leuke is dat je elke keer een duin oprijd, en wanneer je op het hoogste punt bent het idee krijgt dat het busje over de kop gaat omdat je zo ontzettend stijl naar beneden moet. Hailey en ik krijgen er de slappelach van en zitten als kleine kinderen te springen op onze stoelen.
In de duinen aangekomen gaan we sandboarden. Ooh men wat is zo'n zandduin hoog en stijl. We krijgen een soort snowboard waar we op moeten gaan zitten. Onze handen moeten we in het zand doen en fungeren als stuur. Onderweg naar beneden moet je zorgen dat je je mond dicht hebt anders proef je voor de rest van je leven zand. Naar beneden is opzich best leuk, totdat je beseft dat je straks met dat board weer omhoog moet lopen.
Gelukkig schijnt de zon, en Eva en ik besluiten na 2 keer dat we gewoon lekker in de zon gaan zitten. Na een uurtje gesandboard te hebben rijden we naar het strand om " Pippy's" te zoeken. Wat de echte nederlandse vertaling is weet ik niet maar volgens mij is het een kruising tussen een mossel en een kokkel. Ook hier sta ik eigenlijk wel gewoon heel lekker van het uitzicht te genieten.
Na het strand gaan we terug naar basecamp voor thee/koffie en fruit. Smiddags gaan we naar een uitkijk punt lopen. Wat een wandeling, maar ook zeker weer de moeite waard. Zo'n mooi uitzicht. Vanavond hangt iedereen voor pampes in de banken in de gezamenlijke ruimte en krijgen we nog een reptielen show. Ja ook slangen, niet mijn ding. Vanavond gaan we optijd naar bed.
Vrijdag basecamp :
Vandaag hebben we een dolphin cruise in de haven van Port Stephens. Men wat is het koud en het regent ook nog is. We brengen ongeveer 2 uur op de boot door, zien een aantal dolfijnen en gaan daarna van boord op Fish en Chips te eten. Hierna moeten we in de bus terug naar Sydney, opnieuw 3 uur zitten. Gelukkig is deze keer iedereen moe en slaapt dus ook bijna iedereen. Geen alcohol te bekennen.
Wanneer we in Sydney de bus uitstappen vind een dakloze het nogal bedreigend dat wij met z'n allen ( 31 mensen + 4 tourleaders) in zijn omgeving komen. 1 van de meisjes meot lachen om iets en doet dat toevallig in zijn richting. De dakloze man denkt dat ze hem uitlacht en begint haar te duwen en aan haar haren te trekken. De rest van onze groep word ondertussen verteld om door te lopen naar de bagage opslag en gelukkig kunnen de andere tourleaders de situatie oplossen.
Bij de bagage opslag krijgen we onze tassen terug en mogen we weer inchecken in het hostel. Ik loop van de babage opslag naar het hostel met m'n grote backpack op m'n rug, mn daypack op m'n buik en nog een losse tas om mijn schouder. Ik kan m'n eigen voeten niet meer zien en elke keer als ik me wil omdraaien beuk ik ergens tegen aan omdat ik nu wel 6 keer zo breed ben.
Ik check in bij het hostel en kom dus op een nieuwe kamer terecht. Ik slaap met 3 engelse jongens uit m'n groep, een duitse jongen en een duits meisje uit m'n groep, een engels meisje die ik nog niet echt ken en onder bij, want natuurlijk was ik weer te laat om een beneden bed te krijgen, ligt een engelse jongen. Erg gezellig, hier kom ik later op terug.
Eva, Cecile en ik hadden in de planning om vanavond eten te koken maar dan komen we er achter dat er in Sidebar (de bar/club onder ons hostel) gratis eten is. En daar maken wij natuurlijk dankbaar gebruik van.
Cecile en Eva gaan nog even naar de supermarkt en ik ga even douchen. Savonds zitten we nog even bij elkaar in de gemeenschappelijke ruimte naast de keuken met wat stokbrood en hier leren we nog een nederlands meisje kennen, Milena.
En zo komt het dat we met z'n 4en beneden staan. Beneden aangekomen bllijkt het geen maaltijd te zijn maar alleen een aantal snacks waar ze mee langskomen. Goeie combi, lege maag en wodka cola! Opnieuw weer een erg gezellige avond.Ik leer een heleboel nieuwe mensen kennen en blijf me verbazen over bepaalde dingen.
Zaterdag :
Vandaag is chill dag. Cecile, Eva en ik doen de was. Wat ook weer erg goed gaat. Eerst hebben we geen muntgeld. Als ik terugkom van de begane grond op de 2e verdieping komen we er achter dat we de wasmachine al aan hebben gezet zonder er wasmiddel in te doen. Allemaal tekens van een brakke zaterdag. Vanmiddag gaan we met z'n 4en het centrum in. We shoppen wat, willen langs de bank die dicht zit op zaterdag, en doen boodschappen voor het avond eten. We gaan terug naar het hostel en ik ga douchen en chill daarna bij Cecile en Eva op de kamer. Rond 5 uur gaan we koken. Pasta it is, om maar in de italiaanse sferen te blijven.
Tijdens het eten komt de drank alweer te voorschijn, en iedereen verzamelt zich in de gezamenlijke ruimte naast de keuken. Vanavond hebben we namelijk een pubcrowl en gaan we terug naar Sidebar met een partybus. Om 7:15 pm worden we opgehaald en lopen we naar de eerste kroeg. Dood, helemaal niemand, wel een gratis cocktail. 2e kroeg, opnieuw dood, wel een gratis cocktail. 3e kroeg (scary canaries) erg gezellig, opnieuw een gratis cocktail en leuke muziek. Hier worden we om 11 uur opgehaald met een party bus en gaan we terug naar Sidebar. Rond 1 uur hebben Eva en ik het wel gehad binnen en besluiten we naar bed te gaan.
Het probleem hier is alleen dat wanneer je besluit naar bed te gaan moet je langs alle ruimtes waar mensen zitten, waar je dus aangesproken word, nieuwe mensen leert kennen en uiteindelijk pas om 4 uur in bed ligt.
Het grappige is, voor de mensen die mij een beetje kennen vanuit nederland, normaal gesproken ben ik echt mega chagerijnig als ik weinig slaap heb gehad. Nou in Australie vind mijn lichaam dat ik aan 4 tot 5 uur slaap wel genoeg heb. Misschien is dat nog de jetlag of misschien is het omdat ik zoveel nieuwe indrukken heb de afgelopen week, maar ik voel me top op 4 uur slaap!
Vanacht was trouwens erg leuk. De engelse jongen onder mij had een meisje leren kennen en leek het een goed idee om haar mee te nemen naar onze kamer. En aangezien ik boven hem slaap heb ik 1,5 uur lang moeten luisteren naar iets wat ik liever niet had willen horen. En toen ze na die tijd ook nog besloten om gezellig te gaan liggen kletsen was ik er klaar mee en heb ik m'n hoofd over de rand van het bed gegooit en in m'n beste boze engels gevraagd of ze alsjeblieft stil wilden zijn. Opnieuw een nacht met 5 uur slaap.
Zondag :
Vandaag staat er een beachwalk van Bondi naar Coogee op de planning. Ben benieuwd hoe iedereen van mijn groep er aan toe is na gister avond.

Van maandag tot vrijdag ben ik op surfcamp waar het telefoon bereik erg slecht blijkt te zijn. Mijn volgende blog gaat dus nog even een weekje moeten wachten.

Dag lieve mensjes in Nederland <3.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kira

Hoihoi, Mijn naam is Kira, ik ben 22 jaar en vertrek 26 Augustus voor 3,5 maand naar Australië, met een tussenstop van 10 dagen op Bali. Ik zal proberen deze blog wekelijks bij te houden, zodat jullie kunnen mee genieten van de dingen die ik beleef in Australië. Seeya!

Actief sinds 28 Juni 2016
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 8364

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2016 - 26 Augustus 2016

Australië.

Landen bezocht: