Surfcamp en East Coast trip. - Reisverslag uit Coogee, Australië van Kira Markvoort - WaarBenJij.nu Surfcamp en East Coast trip. - Reisverslag uit Coogee, Australië van Kira Markvoort - WaarBenJij.nu

Surfcamp en East Coast trip.

Blijf op de hoogte en volg Kira

07 November 2016 | Australië, Coogee

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een blog heb gechreven. Langs de East Coast doen ze niet aan computers in hostels...

Goed ik zal beginnen bij Surfcamp. Ik ben na mijn introductie week 5 dagen op Surfcamp geweest. We zijn met een bus naar een klein plaatsje Gerroa gereden, waar we met z'n 7en in een heel leuk strand huisje mochten slapen. Ik sliep met Tiffany en Kristen, 2 Amerikaanse meisjes, Selena en Sarah, 2 Canadese meisjes en Eva en Cecile. Na de lunch uitleg gehad over het dagprogramma en wetsuits aan en gelijk onze eerste surfers gehad.
De dagen zagen er als volgt uit : 7 ma ontbijt, 8 ma wetties (wetsuits) aan en naar Seven Mile beach. Surfers van 2 uur. Terug naar de hutjes, lunchen, wetties aan en opnieuw 2 uur surfles. Tijdens mijn 3e surfles kon ik opstaan en vanaf toen ging het eigenlijk heel goed. Tot dat onze Duitse vriendjes zich er mee gingen bemoeien. Blijkbaar hoeven Duitsers niet uit te kijken en mogen zij over je heen surfen als ze dat willen. Wat betekende dat ik aan het eind van mijn 3e surfles terug ben gebracht met de auto omdat 1 van de Duitsers het nodig vond om over mij heen te surfen en ik mijn hand lichtelijk gekneusd had. Gelukkig viel het de volgende dag wel mee en kon ik gewoon surfen.
Alhoewel halverwege de week mijn lichaam zoiets had van Kira je hebt nu wel genoeg lichaamsbeweging gehad voor het aankomende jaar, waarop ik en nog een heleboel anderen met mij besloten om de middag les te slippen en maar lekker te chillen in de zon.
De rest van de week bestond uit een heleboel surfen, savonds gezellig bij elkaar zitten, onze Amerikaanse en Canadese vrienden Nederlands leren en vooral een hoop gelach. Op vrijdag hebben we dochters nog 1 surfles gehad en zijn we hierna met de bus terug gegaan naar Sydney centrum.

Ik heb samen met Cecile en Eva een hostel geboekt net iets buiten het centrum. Nou laat dat net iets maar weg. Het kom er op neer dat we 45 minuten moesten lopen met onze backpacks op onze rug. Na een hoop gevloek en gescheld dan toch eindelijk bij ons hostel aangekomen. Beetje gesetteld en ons klaar gemaakt voor een avondje Side bar met onze nieuwe vrienden van surfcamp.

De rest van het weekend bestond vooral uit veel niets doen. Zondag samen met Eva naar Festival of The Winds op Bondi beach geweest.

Maandag hebben we gepicknicked met een groep meiden die we in de introductie week hebben leren kennen als afscheid, want morgen vertrekken we met de Loka bus op onze East Coast trip.

Loka trip :
Dag 1. Onze Tourleider heet Marcus en is knettergek. Onze (Eva, cecile en ik) nieuwe bijnaam is me little possums, of me Dutchness. De eerste dag hebben we een wijnproeverij in de Huntervalley en slapen we in de middle of nowhere. (Barrington tops/Twistops retreat)
Dag 2. Onderweg stoppen we bij een koala hospitaal in Port Macqier. Hierna rijden we door naar spot X waar we in tipi tenten slapen. Hier leren we Vanessa uit de UK kennen. Vandaag heeft het de heletijd geregend en zitten er dan ook met bijna alle kleding die we bij ons hebben savonds buiten.
Dag 3. Vanochtend wezen oceaan raften. Kleine samenvatting van het raften : een Nederlandse instructeur, gegil, mensen die niet peddelen, als enige uit de boot vallen en de boot weg zien dobberen.. Na het raften vertrekken we richting rivier retreat waar we in een HOTEL slapen. Nooit gedacht dat ik na 3 weken reizen al zo kon genieten van een normaal bed en normale handdoeken.
Dag 4. Onderweg gestopt in Yamba waar we naar een rots strand zijn geweest en voor het eerst wilde dolfijnen en walvissen hebben gezien. Hierna door gereden naar Byron Bay waar we voor de aankomende 10 nachten blijven.
Dag 5 t/m 12 Byron Bay.
Byron Bay ga ik even voor jullie samenvatten. Voor de Australische bevolking is Byron Bay wat voor ons Lloret de mar, Cherso of Sunnybeach is. En aangezien wij in Australie zijn passen wij ons maar al te graag aan aan de Australische cultuur.
Op dag 6 zijn we met onze brakke hoofden gaan kayakken. Dit bleek 1 van mijn mooiste ervaringen langs de East Coast te worden. We zijn ongeveer 15 minuten aan het kayakken als onze instructeurs ons zeggen dat we een grote groep moeten vormen en zo dicht mogelijk bij elkaar moeten blijven. Na enkele seconden zien we waarom : een moeder met baby walvis zwemt op zo'n 10 meter afstand van ons. De 2bwalvissen hebben zo'n 10 minuten om ons heen gecirkeld. Op het moment dat de baby walvis trucjes begint te doen en iedereen stil valt zit ik daar in m'n kayak, op de zee rond Byron Bay, brak van een geweldige avond stappen, in Australië en dan komt het besef. En ik kan er niets aan doen maar begin toch te huilen van geluk. Het meisje met wie ik in de kayak zit, Laura die ik ken van de introductie week, draait zich om en we kijken elkaar aan, allebei met tranen in onze ogen.
De rest van de dagen in Byron Bay bestonden uit : uitslapen, strand/koffie tentje, beetje winkelen, eten, uitgaan en repeat.
Dag 13 t/m 15. Vanochtend moesten we om 7am bij de bushalte staan om onze East Coast trip te vervolgen. Maar zoals dat in Australie gaat was er om 7:30 am nog geen bus. Uit eindelijk rond 8 am komt de bus dan toch eindelijk en stappen we in. (Als ik het over we heb dan betekend dat Cecile, Eva en ik)voor de aankomende dagen zitten we in de Gold Coast, of beter bekend als Surfers Paradise. Nou laat dat Surfers Paradise maar weg want de gevolgen van surfen hier is een blauw oog en een hersenschudding bij mijn lieftallige Eva.
Een ander dingetje waar ik aan denk als we het over de Gold Coast hebben is : Brandie. Nou Brandie is een Amerikaanse van 31, gevlucht van haar verloofde in de UK en in Australië om weer jong te zijn. Dit bleek uit de vele verhalen van haar en een jongen die ze had leren kennen in Byron Bay. En dan niet gewone verhalen nee ik had het idee dat ik in 50 tinten grijs beland was. Ik kon dan ook niet wachten om na 3 dagen Gold Coast en Brandie weer verder te reizen.
Dag 16 & 17. Deze dagen zijn we in Brisbane. Eva en ik vinden Brisbane maar niks en besteden onze tijd in een leuk koffie tentje waar ze de lekkerste hotlines maken die ik ooit gehad heb. Wel leren we hier nog 2 Nederlandse meiden leren kennen die ook vanaf Brisbane bij ons in de Loka bus zitten en dus de aankomende weken nog mee optrekken.
Dag 18 t/m 26. Vanaf hier begint het echte leuke gedeelte van de East Coast. We gaan namelijk naar Noosa en vanaf Noosa gaan we naar Fraser Island, een dingetje wat hoog op mijn bucketlist stond. De eerste 4 dagen in Noosa besteden we op het strand of in het National Park. Ik heb samen met Eva en Cecile de Coastal Walk gedaan. Erg mooie wandelroute langs steeds kleiner worden de stranden. Op het laatste strand waren we zelfs bijna alleen.
Op dag 22 vertrekken we 's ochtends vroeg met de bus naar Rainbow Beach om daar onze 4wheel drives op te halen. We zijn met een redelijk grote groep en moeten dan ook met 4 wagens. Eva en ik zitten in een automaat met nog 6 anderen : Norman, Alex, Ilona & Ann uit Duitsland, Bianca "i'm sorry" uit The States en Tom uit de UK. We rijden vanuit Rainbow Beach naar de Ferry en komen aan op Fraser Island. Nou voor de mensen die het niet weten, Fraser Island is het grootste zand eiland ter wereld. Er is 1 verharde weg van ongeveer 800 meter en de rest rij je over het strand of door het mulle zand in het bos.
De eerste dag op Fraser hebben we een stuk over het strand gereden en zijn we naar lake Mackenzie gereden. Toen we terug gingen rijden naar onze accommodatie vanaf lake Mackenzie was het mijn beurt om te rijden. Heel apart om aan de rechter kant in de auto te zitten... Maar super leuk om met een 4wheeldrive te rijden door het bos.
De volgende dag ben ik er om 5am uitgegaan om de zonsopkomst te kijken met Alex. Erg mooi om te zien maar ben toch na die tijd maar weer m'n bedje in gekropen. De rest van de dag hebben we van alles bezocht : champagne pools, Indian head, Eli Freek en het Maheno shipwreck.
Onze laatste dag op Fraser zijn we naar lake Wabby geweest waarvoor de eerst een wandeling door wat wel een woestijn leek moesten maken. Hierna zijn we terug gereden naar de Ferry en heb ik mijn eerste ervaring met rijden aan de linker kant van de weg terwijl er ander verkeer is gehad. Ging prima, totdat ik bij een rotonde kwam en mijn hersens er mee ophielden. Gelukkig zat Norman naast me en heeft hij me geholpen.
Dag 27 t/m 29. Vertrokken naar Emu parc, aboriginals campsite. Vannacht slaap ik in een Swag. Voor de mensen die niet weten wat dit is, het is een soort tent, matje en slaapzak in een. Savonds bij het kampvuur gezeten, diggeridoo gespeeld en uiteindelijk m'n Swag ingekropen. Kort nachtje maar een erg leuke ervaring. De volgende dag een stuk gewandeld naar een heilige aboriginals plek. Hierna naar een boerderij waar ik voor het eerst verliefd ben geworden op een Australiër. Liefde op het eerste gezicht.
Grapje natuurlijk, het was een klein baby geitje, jullie hebben de foto vast wel gezien op Facebook. Na het geknuffeld verder gereden naar een backpackers resort met zwembad en single bedden!
Op dag 29 vertrekken we met de nachttrein naar Airlie Beach waar we weer een bucketlist dingetje gaan doen, namelijk de Whitsundays!
Dag 30 t/m 34. Maar eerst die nachttrein. Wat een ramp. Iedereen was gebroken toen we om 5 am aankwamen in Airlie beach. En natuurlijk kun je pas om 2 pm inchecken.. Anyway we leven nog. Dag 31 vertrekken we namelijk op onze zeilprijs naar de Whitsundays. 3 dagen en 2 nachten op een zeilschip. De boot heette Broomstick, leuk om even te googelen. Deze boot is namelijk een voormalig raceschip en behoorde tot de snelste van de wereld. Hier kwamen we op de terug weg naar Airlie beach dan ook wel achter, maar dat later. Eerst de Whitsundays. De eerste middag hebben we gesnorkeld. De 2e dag zijn we sochtends vroeg vertrokken naar Whitehaven beach. Dit is het strand wat je ziet als je op Google Whitsundays intypt. Smiddags nog weer gesnorkeld en een zeeschildpad gezien. De volgende dag gaan snorkelen sochtends en hierna terug gevaren. Alhoewel varen kun je het niet noemen. De schipper vond dat er genoeg wind stond om de zeilen te hijsen en ons te laten zien waterijsje boot allemaal kon. Zo gezegd zo gedaan. Alleen zat ik samen met Eva en Cecile voor op de boot. Nou zal ik even uitleggen wat er met een zeilboot gebeurd als deze wind vat, dan gaan ie schuin. Heel schuin. Bijna zo schijn dat als je licht je het idee hebt dat je recht op staat. En wat gebeurd er dan met de voorkant van de boot, die wordt nat. Heel nat. En wie zaten er op de voorkant van de boot, jawel de 3 musketiers. Doorweekt tot op het bot, en met zere buikspieren van het lachen aangekomen in de haven.
De volgende ochtend werd ik wakker met een stijve nek als gevolg van de zeikerig, maar het alles voor de Whitsundays !

Vragen jullie je al af waar het einde van dit verhaal is ?
Bijna vriendjes, bijna!

Dag 35 t/m 37. Magnetic Island. Om 5 am met de bus naar het station om met de bus naar Townsville te gaan en daar op de Ferry te stappen naar Magnetic Island. De volgende dag auto's gehuurd met de hele Loka club. Wat een lachen. Na 5 minuten rijden kwam ik er achter dat ik op de verkeerde weg helft reed aangezien er een auto me tegemoet kwam rijden en deze op "mijn" weghelft reed. Een heuvel op willen rijden en halverwege de heuvel stopt de auto. Dus achterwaarts, op de linkerweghelft, met het stuur aan de rechter kant, een versnellingspook met de versnellingen in spiegelbeeld en een aantal gillende meiden in de auto naar beneden gereden. De rest van de dag bestond uit verlaten strandjes, koala's, en rockwallabys voeren. Hier ben ik voor de 2e keer verliefd geworden op ren Australiër. Alweer grapje, kijk de foto's maar op Facebook van mij en de ontzettend schattige rockwallabys.
Dag 38. Vandaag een tussenstop in Tully. Meer kan ik er ook niet overzeggen...
Dag 39 t/m 45. Cairns.
Ja Cairns. De final stop van m'n East Coast trip. Ben een dag naar het regenwoud geweest, heb onder een waterval gezwommen, en dan nog wel de waterval die ze gebruiken in de reclames van Herbal Essences, en ik heb m'n duik op het Great Barrier Reef gehad. Hiervoor hebben we wel eerst een bijna dood ervaring gehad maar toch. Een 2 uur durende boottocht, met 40 man op 1 boot. Aan het eind van de 2 uur zaten Eva en ik, en misschien nog 3 mensen nog binnen. De rest stond achterop de boot te kotsen. De rest van de week in Cairns bestond uit uitgaan, shoppen en naar de Lagoon.

Zo ver mijn trip langs de East Coast. Het was het meest indrukwekkend, mooiste, gezelligste wat ik ooit gedaan heb. Ik heb zo m'n favoriete plekken en m'n minder favoriete plekken gehad langs de East Coast, maar voor het grootste gedeelte heb ik de tijd van m'n leven gehad. Ik heb het zelfs zo naar m'n zin dat ik besloten heb om niet 3 maanden te blijven maar mijn retour datum te verzetten naar een jaar.

Volgende week schrijf ik nog een blog en zal ik jullie vertellen waar ik nu zit en wat ik doe. Want ja het feest van hele dagen niets doen en vakantie houden is wel klaar nu.

Tot volgende week mensjes in het koude Nederland! Ha, ik zit nu om 11 am met 28 graden in de zon. Verder maak ik jullie niet jaloers hoor. See ya!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kira

Hoihoi, Mijn naam is Kira, ik ben 22 jaar en vertrek 26 Augustus voor 3,5 maand naar Australië, met een tussenstop van 10 dagen op Bali. Ik zal proberen deze blog wekelijks bij te houden, zodat jullie kunnen mee genieten van de dingen die ik beleef in Australië. Seeya!

Actief sinds 28 Juni 2016
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 8370

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2016 - 26 Augustus 2016

Australië.

Landen bezocht: