work work work work work work. - Reisverslag uit Bundeena, Australië van Kira Markvoort - WaarBenJij.nu work work work work work work. - Reisverslag uit Bundeena, Australië van Kira Markvoort - WaarBenJij.nu

work work work work work work.

Blijf op de hoogte en volg Kira

20 November 2016 | Australië, Bundeena

Hallo lieve mensjes in het koude Nederland,

Na 2,5 maand 'vakantie vieren' langs de East Coast van Australië, is het dan toch echt gedaan met het hele dagen niets doen. In Cairns nemen we afscheid van Cecile, en vliegen we op woensdag 27 oktober terug naar Sydney. In Cairns heb ik contact gehad met een familie in Bondi, die opzoek zijn naar een au pair. Vrijdag zou ik er heen gaan voor een meeting en sollicitatie, helaas krijg ik donderdagavond laat een berichtje dat het niet meer nodig is... Erg frustrerend. Hierna kwam dan ook mijn eerst 'breek momentje'. Gelukkig heb ik even kunnen Skypen met het thuisfront en hierna stond ik er weer met frisse moet in. Na een aantal dagen volop solliciteren, telefoontjes plegen, en gumtree afzoeken vond ik een gezin wat perfect bij mij aansluit. 2 jongens, Jack is 10 jaar oud en Callum 12 jaar. Callum is een geweldig jochie die helaas een zeldzame spierziekte heeft en hierdoor in een electrische rolstoel zit, moeilijk praat en sociaal emotioneel op een leeftijd van ongeveer 4 á 5 jaar zit. Woensdag ben ik op gesprek geweest, donderdag mocht ik een middag meelopen en de maandag er op kon ik starten.

Maandag ochtend word ik verwelkomt door Shelly, de moeder van het gezin. Ze laat me het huis zien en geeft me direct het gevoel alsof ik thuis ben. De au pair die ik ga vervangen is er nog tot en met woensdag, om mij weg wijs te maken. De eerste dagen slaap ik dan ook bij Jack, aangezien de kamer voor de au pair nog bezet is. Donderdag moet ik het dan oor het eerst helemaal alleen doen. Best spannend, maar alles verloopt soepeltjes. De eerste week stond vooral in het teken van de kinderen leren kennen, de routine eigen maken, Coogee verkennen (één en al heuvels, bochten en hobbels) met de auto. Ja mensen jullie lezen het goed, dit kleine meisje rijdt met een giga auto, die is omgebouwd zodat Callum en zijn electrische rolstoel achter in kunnen, door Coogee, en ja dat doen ze hier aan de linker kant van de weg...

Mijn vrije dagen zijn normaal gesproken : zaterdag avond wanneer Callum in bed ligt, zondag en maandag. Dinsdag ochtend begin ik dan weer. Mijn vrije tijd en vrije dagen breng ik door op het strand van Coogee, in Sydney CBF, of bij Eva in haar appartementje.
In het weekend trekt iedereen hier massaal naar de stranden rondom Sydney. Het is er op zondag dan ook erg gezellig.

Verder bestaan de dagen uit de kinderen wakker maken en klaar maken voor school. Wanneer de kinderen naar school zijn draai ik een aantal wasjes, doe ik boodschappen en bereid ik dingen voor voor het avond eten. Hierna heb ik de tijd voor mezelf to 3 uur, want dan komen de kindjes weer terug van school. Wanneer de kindjes thuis zijn ben ik vooral met Callum bezig. Wanneer hij terug komt van school krijg hij wat te eten, hierna verschoon ik zijn luier en trek ik zijn zwembroek aan. Dan gaan we een half uurtje zwemmen, dit omdat het goed is voor zijn spiermassa en zo kan hij zijn spieren soepel houden. Vaak blijft het niet bij een half uurtje omdat het hele gezin bij in het zwembad komt en het een groot feest word. Daarna gaan we eten en breng ik Callum naar bed. Callum kan niet staan, lopen, zelfstandig zitten of wat dan ook. Ik til hem dus vanuit zijn rolstoel naar zijn bed en andersom. Snachts slaapt hij met een slaapmasker met extra zuurstof. Ook heeft hij een slangetje in zijn buik voor wanneer hij voedsel of medicatie weigerd.

Dit weekend zijn we een weekend weg geweest met het hele gezin, en natuurlijk mocht ik als au pair ook mee. We zijn naar een klein plaatsje in het Royal National Parc geweest, genaamd Bundeena. Erg gezellig.

De aankomende 5 maanden ga ik hier in Coogee bij de familie Casey doorbrengen om geld te sparen voor de rest van mijn reizen en om te genieten van Sydney. Voor diegene die het leuk vinden om een kaartje of wat dan ook te sturen, dit is mijn adres.
368 Alison Road.
Coogee 2034.
Sydney, Australia.

Groetjes vanuit Australia!

  • 20 November 2016 - 09:37

    Lizette :

    Fijn meis, dat je zo goed terecht bent gekomen!
    Ze boffen daar met jou

  • 24 November 2016 - 05:13

    Kira Markvoort:

    Dankje Lizette,

    Heb het ook ontzettend naar mijn zin hier!
    Hoe bevalt je nieuwe baan, en je studie ?

    Groetjes,
    Kira.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kira

Hoihoi, Mijn naam is Kira, ik ben 22 jaar en vertrek 26 Augustus voor 3,5 maand naar Australië, met een tussenstop van 10 dagen op Bali. Ik zal proberen deze blog wekelijks bij te houden, zodat jullie kunnen mee genieten van de dingen die ik beleef in Australië. Seeya!

Actief sinds 28 Juni 2016
Verslag gelezen: 528
Totaal aantal bezoekers 8374

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2016 - 26 Augustus 2016

Australië.

Landen bezocht: